Kecskésné Pintye Erika Csilla (Erika néni) – Óvodapedagógus
Mecznerné Balla Anzselika (Anzsi néni) – Óvodapedagógus
Füzesi Anikó (Anikó néni) – Pedagógiai asszisztens
Szilvási Ágota (Ágota néni) – Dajka
A 2023/2024-es nevelési évben csoportunk létszáma 21 fő. A nemek szerinti megoszlás aránya megfelelő (10 fiú és 11 lány). Csoportunkat vegyes életkorú gyerekek alkotják: 9 fő nagycsoportos korú, 8 fő középső és 4 fő kiscsoportosunk van.
A csoportunkba érkező gyerekeket érzelmi biztonságot nyújtó, kiegyensúlyozott, szeretetteljes légkörben fogadjuk. Csoportszobánk jól felszerelt, évszaknak megfelelő dekorációval, szemléltetőeszközökkel díszitett, melyhez külön mosdó, öltöző tartozik. Nagy hangsúlyt fektetünk a gyermekek szabad játékára, melyhez rengeteg játékkiegészítő áll rendelkezésükre, ahol a gyerekek megtalálják a számukra megfelelő játéktevékenységet.
A gyermekek fejlesztése érdekében, változatos élményszerző tevékenységeket biztosítunk, életkori és fejlettségi sajátosságaiknak megfelelően. Fontosnak tartjuk a szabad levegőn való mozgást. Kihasználjuk az udvar adta lehetőségeket, mind a környezeti nevelés, mind a mozgásfejlesztés területén.
Az idei nevelési évben tovább folytatódik a „Boldogságóra” program, melyet csoportszinten tart Kecskésné Pintye Erika Csilla óvodapedagógus. Boldogságóra program a Manó csoportban, mely során további célunk a gyermekek boldogságának elérése, fenntartása és fokozása. A gyermekek egy rendszerbe foglalt, a boldogság megteremtésének útjait sajátíthatják el saját élménygyakorlatok segítségével. Ezek a tevékenységek legalább havi egy alkalommal teljesülnek.
A program témái:
- A hála gyakorlása
- Az optimizmus gyakorlása
- Társas kapcsolatok ápolása
- Jó cselekedetek gyakorlása
- Elköteleződés egy cél mellett
- Megküzdési stratégiák
- Apró örömök élvezete
- A megbocsátás gyakorlása
- Testmozgás
- Fenntartható boldogság.
Továbbá csoportszinten folytatódik a Mozgáskotta fejlesztő foglalkozás, melyet Mecznerné Balla Anzselika óvodapedagógus tart. A tevékenységek lényegét a Mozgáskotta eszközkészlettel megvalósuló gyakorlatok jelentik. Egy-egy szimbólum gyakorlatait addig gyakoroljuk, míg azok „jártasság” szintjén rögzülnek. Az új szimbólumoknál, szimbólumkapcsolatoknál mindig az egyszerűtől a bonyolultabb felé haladunk. Az éves tematikát, tevékenység terveket a gyermekek fejlődési üteméhez, valamint életkori sajátosságaikhoz igazítom, törekedve az élményszerű tartós eredményre. A gyakorlatokat differenciáltan állítom össze, hogy azokban a gyermekeknek sikerélménye legyen, ezzel is építve a pozitív érzelmek újabb mozgásos cselekvésre ösztönző, fejlesztő hatására.
Óvodásainkról elmondható, hogy szívesen jönnek óvodába, ragaszkodók, közlékenyek, kedvelik az énekes-mozgásos játékokat. Szeretik ismételgetni a tanult mondókákat, dalokat, verseket. Kedvenceik a mozgással kísért mondókák, versek. A zenehallgatás, tánc hatására kis csapattá kovácsolódnak.
Az asztali tevékenységek közül a barkácsolás, vágás, ragasztás, festés, gyurmázás a legkedveltebb tevékenységük.